14 Nisan 2010

Polat Uyal

Beymen Satın Alma ve Ürün Direktörü Polat Uyal, bize mesleki inceliklerini anlattı. Modanın izlediği seyre ve Türk tüketicisinin beklentilerine de değinmeden olmazdı.  

 

Moda sadece tasarımdan ibaret değil. Doğru tüketici ile buluşması da önemli. Sizin pozisyonunuzun ne gibi incelikleri devreye giriyor bu noktada?

Evet, moda gün geçtikçe tasarımcıların üretimlerinden çok, tüketicinin istekleriyle şekillenir hale geliyor. Artık hepimiz televizyondan, internetten, basından modada neler olup bittiğini kolayca ve hızla öğreniyoruz. Yani hepimiz daha ‘fashion-aware' olduk. Daha da önemlisi, artık moda konusunda geribildirim de verebiliyoruz. Pek çok yayın, blog ve sosyal medya aracılığıyla forumlara katılıyoruz.

Yani artık modayı biraz da 'herkes' yönlendiriyor.


Beymen'in markaları neler ve bunlar neye göre şekilleniyor?

Böyle bir ortamda, müşterinin ne istediğini, neye ihtiyaç duyduğunu ya da neyin müşteriyi heyecanlandıracağını sezebilmek bizim işimiz. Bugün Beymen'de 350'ye yakın marka var. Hepsi, Beymen pastasının lezzet unsurları. Onlar, müşterilerin farklı ihtiyaçlarına, duyularına karşılık vermek üzere teker teker seçildiler ve özenle mağazalara yerleştirildiler.

 

Önceliğiniz?

Beymen ve Blender mağazaları için marka ve ürün seçerken önceliğimiz, modayı bir adım önden yakalamak, henüz açılmamış kapıları aralamak, müşteriye yeni deneyimler, heyecanlar tattırabilmek.

 

Yani işiniz bir anlamda dengeler kurmak diyebilir miyiz?

Mağazalarımızda sunduğumuz tüm koleksiyonların birbirini tamamlıyor. Bunların gardırobumuzda farklı ihtiyaçlara karşılık veriyor olmasını sağlama misyonumuz var. Zamansız ürünler, vazgeçmediğimiz klasikler, heyecanlı yeni eklemeler ve farklı fiyat aralıklarında ihtiyaç ürünlerinin uyum ve denge içinde Beymen'de sunuluyor olmasını sağlamak bizim işimiz.

Diyebiliriz ki, Beymen mağazalarının marka karmaları, modern şehir yaşamı gereği değişen ve farklılaşan bir çok farklı yaşam tarzına cevap verebilme amacı etrafında şekilleniyor.

 

Ayakkabı mı çanta mı? Hangisi daha fazla ilgi görüyor?

Kadınların ayakkabıyla başka tür bir aşk ilişkisi olduğu kesin! Ayakkabı bir kıyafeti baştan aşağı değiştirebiliyor. Bir de ayakkabı çok keyifli ve demokratik bir alışveriş. Beden kaygısı, deneme-yanılma ızdırabı diğer ürün gruplarına göre yok denecek kadar az. Diğer yandan, çanta alışverişine bir ‘geri dönüş' olduğunu da söylemem gerekiyor. Çantaların çok farklılaştığını, model seçkisi, fiyat yelpazesi, tarz opsiyonlarının çok genişlediğini farkediyoruz. Çanta alışverişinin ayakkabı kadar eğlenceli ve zengin hale gelmek üzere olduğunu düşünüyorum.

 

Iş nedeniyle ne sıklıkla seyahat ediyorsunuz?

Çok! Arada İstanbul'a da geliyorum diyelim!


Türk kadını modadan ne anlıyor?

Türk kadınının moda anlayışı Avrupalı kadından farklı değil, hatta yeri geldiğinde daha da sofistike olmayı biliyor. Türk kadını alışverişte klasiklerini biliyor ve vazgeçmiyor, ama yenilerden de iyi olanı seçebiliyor. Farklı deneyimlere açılma konusunda da hızla geliştiğini düşünüyorum.

 

Belirgin bir fark var mı?

Türk müşterisinin Avrupalı'dan bir önemli farkı, hizmet beklentisinin daha büyük, mağazacılık standartlarının daha yüksek olması. Türk müşterisi, dünyada ancak krizden sonra önem kazanan, ancak bizlerin Türkiye'de zaten yıllardır uygulamakta olduğu mağazacılıkta servis, özen, yenilikçilik gibi konseptlere aşina.

 

Kendi stilinizi nasıl tanımlarsınız?

Modanın ve dönemin gereği tercihler değişiyor.  Modayı heyecanlı yapan da bu zaten. Beymen çatısı altında sunduğumuz her markanın, her koleksiyonun, birbirini tamamladığını düşünüyorum. Cazip olan, bu bütünlük ve bu çeşitlilik. Bir de modadan ve tasarımdan bağımsız olarak değişmeyen, benim kişisel tercihlerim var.  Ben, zamansız ama güncel ürünler kullanmayı seviyorum. Çok renkli olmayan, ben burdayım diye bağırmayan bir gardrobum var. Yine de, bu sakinlik içinde bugünü de yakalayan ürünlerden oluşuyor gardrobum.


Bu sezon giymek için üç ipucu vermeniz gerekse?

Herkes gibi olma, denemekten korkma ve kendine güven!

 

 

-Barış Çakmakçı

İlgili Başlıklar