10 Mayıs 2011

Niyazi Erdoğan

Bugün Eurovision Şarkı Yarışması'nın çeyrek finalinde ülkemizi temsil edecek olan Yüksek Sadakat grubunun sahne kostümlerini hazırlayan erkek giyim tasarımcımız Niyazi Erdoğan, yoğun temposu arasında sorularımızı yanıtladı.


Yüksek Sadakat'i Eurovision'da giydirme projesinin nasıl şekillendiğini kısaca anlata bilir misin?

Benim halkla ilişkiler ajansım ve Yüksek Sadakat'in basın danışmanı Serpil Çubukçu, grupla beni bir araya getirdi. İlk toplantıda sahnede nasıl görünmek istediklerine dair düşüncelerini aldım. İkinci buluşmamızda bana şarkının son halini dinlettiler ve ben de bir eskiz hazırlamak için vakit istedim onlardan. Şarkıyı dinledikten tam bir hafta sonra ilk eskizler üzerinden konuşmak için tekrar bir araya geldik. 


 

Yola çıkarken nasıl bir proje vardı kafanızda ve sonuçta ne çıktı ortaya?

Müziği ilk dinlediğimde 70'lerin 'old school' etkisi dikkatimi çekti ve o dönemi araştırmaya başladım. O dönem bir çok grubun yeni yeni sahneye çıktığı bir dönem. Daha sonra Yüksek Sadakat'i onların grup olma fikirlerini, zaman içindeki değişkenliklerini inceledim. Kutlu (Özmakinacı) ilk olarak Filinta isimli bir grupla yola başlamıştı ve daha sonra Yüksek Sadakat'i kurmuştu. Grubun logosunda da zümrüdü anka kuşunu seçmişler. Anka kuşu da tıpkı rock grupları gibi değişken bir yapıya sahip; yeniden doğabiliyor. Bu, bana renkler ve altın dokunuşlarda ilham kaynağı oldu. Ayrıca grubu oluşturan her karakterin kendi kimliğini de öne çıkarmak gerekiyordu. İlk eskize bire bir bağlı kaldık. Çok fazla bir değişiklik olmadı. Sadece daha zenginleştirecek eklemeler yaptık. 



Ekip, ilk eskizleri gördüğünde nasıl reaksiyon gösterdi?

Çok etkilendiler ve bu şekilde bir sunum beklemediklerini belirttiler. Her grup elamanı kendi kıyafeti ile özdeşleştiği için giyindiklerinde de mutlu oldular. 


 

Erkek giyim tasarımcısı olarak, bir rock grubunu giydirmenin senin için ilginç tarafı neydi?

Stil anlamında sınırlarınızı zorlayabiliyorsunuz ve yapamayacağınız bir çok şeye olanak sağlıyor. Alpay'a (Şalt) tamamen altın troklarla bezenmiş bir legging hazırladım mesela. Altın renk olarak başlı başına bir fark oldu. Varak baskılar, zincirler gibi detaylar kolay kolay her zaman kullanabileceğiniz materyaller değil. Benim için inanılmaz zevkli oldu bu anlamda. 


 

Bugüne kadar Eurovision'a katılan isimler arasından sahnedeki stiliyle en çok aklında kalan isim hangisi oldu?

Seyyal Taner-Şarkım Sevgi Üstüne
.(1987)

 

Peki bu sene katılacak ekiplerden müziği ve stiliyle favorin olan başka isimler var mı?

Arnavutluk adına yarışan Aurela Gaçe bizimle aynı yarı final grubunda. İnanılmaz etkileyici bir sesi var. Kırmızı saçı ve sahne kostümleri dışında da katıldığı her davette ilgi çekici bir stili var. Eurovision ruhunu bütünde yansıtıyor. 


 

Yakında 2012 Ilkbahar/Yaz koleksiyonu ile podyuma çıkmaya hazırlanıyorsun. Bugüne kadarki temalarından referansla, şaşırtıcı bir şeyler görecek miyiz yine?

Bu yaz ilk solo defilemi yapmayı planlıyorum. Tasarımcı olarak rüştümü ispatladığım, ergenliğe ilk geçtiğim koleksiyon olacak. Buradan referansla bir koleksiyon hazırlıyorum. Hatta bunun haberini ilk burada vereyim; İtalya'da Pitti Uomo fuarı bünyesinde New Beats ekspoziyonunda koleksiyonumuzu satın almacılarla buluşturuyor olacağız. 


 

Son dönemde radarındaki ilham kaynağı olan bir isim ya da figür var mı?

Keşanlı Ali...

 

-Barış Çakmakçı

ETİKETLER: NİYAZİ ERDOĞAN