07 Mayıs 2015

MET Gala 2015

YAZI: SUZY MENKES

Evet, Sarah Jessica Parker'ın şapkası bir harikaydı, Kate Hudson, yaldızlı Michael Kors içinde bir kraliçe gibi gözüküyordu, Rihanna sahnede performansını sergilerken Çin ihtişamını üzerinde taşıyordu. 
 
Ama New York Metropolitan Müzesi'ndeki "China: Through The Looking Glass" sergisiyle kıyasladığımda,baloya giden starlarla dolu o kalabalığı gereksiz buldum. 
 
Acaba müzede Çin'den ilham alınmış çok güzel kıyafetleri sergilenen tasarımcılar, artık insanları giydirirken Uzak Doğu klişelerine girmekten çok çekindikleri için mi? 
 
Tom Ford ve tasarımcıdan bir elbise giymekte olan Rita Ora 
 
Zamanında Saint Laurent için Çin etkisinde kalmış koleksiyonlar tasarlayan Tom Ford, Rita Ora'yı balodaki birçok kadın gibi kırmızı renkte giydirerek bunu kanıtlıyor aslında. 
 
Balodaki en revaçta renk kırmızı olduğu gibi, kıyafetlerin şekillerinin de nasıl olacağı belli: ince çizgiler, kıvrımlı hatlar ve Amal Clooney'in giydiği gibi biraz göze çarpan parçalar. 
 
Amal Clooney, John Galliano tasarımı Margiela marka bir elbisenin içinde.  
 
Emperyal Çin'i temsil eden bir renk de sarı. Ben de altın sarısı Çin desenlerine sahip Dries Van Noten bir ceket giymiştim. Müzedeki sergide benimkine benzer başka bir Dries tasarımı gördüğümde çok memnun oldum. 
 
Küratör Andrew Bolton, modayı müzedeki eserler ve Çin temalı filmlerle bir araya getirerek çok iyi bir iş çıkarmış, keşke MET Gala'sında kırmızı halıya giden merdivenlerin başında dursaydı da iyi, kötü, çirkin giyinenleri tek tek değerlendirseydi.  
 
Tom Ford'un 2004 Yves Saint Laurent tasarımı müzedeki sergide. 
 
Ama sorun, moda fiyaskolarında değil aslında, hatta tam tersi. Kimse, Çin'le ilgili yapılan o filmlerdeki karakterlerin yarısı kadar bile
giyinmeyi denemiyor. 
 
Lady Gaga'nın Alexander Wang tarafından tasarlanmış vücudu saran fileli kıyafeti belki de Çin etkisi olarak değerlendirilebilir, keza Alexander Wang zaten Uzak Doğu'yu kanında taşıyan birisi. 
 
Lady Gaga ve Alexander Wang 
 
Kim Kardashian, Roberto Cavalli'den Çin sembollü boncuklu ve dantel bir kıyafet giymişti ve kıyafeti içinde büyüleyici görünüyordu.
 
Anlamlı bir biçimde, müze sergisinin tanıtım posterinde de bir Roberto Cavalli gece elbisesi bulunuyordu. 
 
Özellikle Fan Bingbing gibi Çinli starlar olmak üzere birçok yıldız güzel ve asil görünüyordu.  
 
Fan Bingbing, Christopher Bu tasarımı elbise giyiyor. 
 
Ama neden bugün her şey bizi öyle olmaya teşvik ederken cesurca giyinmekten çekiniyoruz? 
 
Elbette kaçınılmaz olarak, bu cesareti ortaya en iyi koyabilen tasarımcılar bir drama duygusu taşıyabilenlerdi. Hollywood'ta çalışan
 
Fausto Puglisi görsel bir moda duruşu yaratmanın nasıl bir şey olduğunu biliyor, o Zendaya Coleman'ı giydirmişti. Jeremy Scott  özellikle kendi giydikleriyle büyük sükse yaptı. 
 
Chanel kıyafetleri içinde Hamish Bowles ve Dakota Johnson. 
 
Ve erkekler! Ceketiyle sanki esrarengiz bir kahvehaneye giriverecekmiş gibi gözüken Hamish Bowles hariç, en şık giyinen erkekler bile Doğu'nun çılgın ve mükemmel etkisinden yararlanmamışlardı.  
 
En eğlenceli zaman hangisiydi derseniz, serginin üst katlarındaki Çin kıyafetlerine ve objelerine bakmaktı derim, galaya katılanlar onları görselerdi çekingenliklerinden utanırlardı.
 
 
Çeviri: Kardelen Berfin Kobyaoğlu

 

İlgili Başlıklar