06 Mayıs 2018

LVMH'den Lüksün Geleceğini Şekillendirecek Program

YAZI: CAN REMZİ ERGEN

1947'de Fransa'da ilk dikiş makinası piyasaya çıktığı anda Christian Dior birinci asistanı Pierre Cardin’den çarşıya gidip bir dikiş makinası satın almasını istemişti. Yeni girişimlerle tarihsel bir yakınlığımız var. Markalarımızın çoğu sıfırdan kuruldu.” diyerek sözlerine başlıyor Moët Hennessy Louis Vuitton Yönetim Kurulu Başkanı Bernard Arnault.

LVMH La Maison des Startups programının duyurulduğu basın toplantısında Arnault sözlerine şöyle devam ediyor: “Her zaman inovasyonu öncelik bildik. Geçtiğimiz Eylül ayında Rihanna ile güzellik sektöründeki yeni girişimi, Fenty Beauty’yi hayata geçirdiğimizde sıfırdan birkaç yüz milyon euro gelir elde ettik. Bu yıl ise 500 milyon euro’luk bir gelir elde etmeyi planlıyoruz”.

bernard arnaultLVMH Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Bernard Arnault La Maison des Startups basın toplantısında açılış konuşmasını yaparken. Fotoğraf: Dominique Maitre

LVMH inovasyona her zaman öncelik verdi. İnovasyon özellikle son yıllarda herkesin diline pelesenk olmuş bir sözcükken dünyanın en büyük lüks grubu için durum farklı oldu. Grubun dijital bölümünden sorumlu Ian Rogers inovasyonu kurum için “pratik bir obsesyon” olarak tanımlıyor. “Yeni girişimlerden oluşan bir ekosistemin olması inovasyon ve sağlıklı bir endüstri için çok önemli”. LVMH’nin yeni programı her yıl 50 adet uluslararası yeni girişimi Paris Station F’de 6 ay boyunca destekleyecek. Programın ana hedefi yeni inovatif ürün ve servisler geliştirmek. Dünyanın en büyük yeni girişimler kampüsü olarak bilinen Station F, LVMH grubunun sahip olduğu 70 marka ile bu yeni girişimler arasında bir köprü görevi de görecek.

lvmhAryballe tarafından üretilen "dijital burun" 700'ü aşkın kokuyu anında tanımlayabiliyor.

Programdan yararlanan girişimlerin birçoğu çoktan grubun sahip olduğu markalarla beraber çalışmaya başlamış bile. Bu yeni oluşumlar bir yandan da kişiye özel danışmanlık hizmeti ve kurumun uzmanlarından özel eğitimler alıyorlar. Yeni girişimler, yapay zeka, internet dünyası, perakende satış ve e-ticaret, sanal & yükseltilmiş gerçeklik, blockchain, kişiselleştirme, sosyal içerikler ve sürdürülebilirlik gibi 7 farklı başlık altında çalışabiliyor. Bu konular grubun sahip olduğu iş kollarını hedef alan mecralara yoğunlaşıyor. Moda, şarap, parfüm, saat, kozmetik, mücevher bunlardan sadece bazıları.

lvmhSmartPixels tarafından yapılan inovasyon dijital vitrinler yaratıyor.

Geçtiğimiz yıl Kasım ayında 50 kişilik ilk grup Station F’deki çalışmalarına başladı. Bu yeni girişimlerin çoğu LVMH İnovasyon Ödülü ve Dare LVMH yoluyla programda yerini almış.

lvmhLVMH La Maison des Startups programının ilk üyeleri basın toplantısı sonrasında kameralara poz veriyor.

Eğer sizin de Heuritech gibi her gün sosyal medyada paylaşılan binlerce görseli otomatik olarak inceleyerek trend tahmini yapacak bir uygulama, Aryballe gibi kokuları otomatik olarak algılayan bir cihaz veya Cappasity gibi internet üzerinden alışveriş yapmadan önce kıyafetleri sanal gözlük ile üzerinizde deneyebileceğiniz bir uygulama fikriniz varsa LVMH La Maison des Startups’ı yakın takibe alın. Program hem gruba, hem de sahip olduğu 70 markaya yeni fikirler ve pazarlar getirecekken, fikri olanlara da fikirlerini gerçeğe dönüştürebilecekleri “çok destekli” bir ortam sunuyor. Sonuçta hangi yeni girişim 2017 yılını 42.7 milyar euro bütçeyle kapatmış bir grubun bünyesinde koçluk hizmeti almayı istemez ki?

ETİKETLER: LVMH , LVMH MOËT HENNESY LOUİS VUİTTON