14 Nisan 2015

Hayalperest, Uyuşuk ve Seksi 70'ler

YAZI: SUZY MENKES

New York'ta olduğum sırada, Fashion Institute of Technology'de 18 Nisan'da bitecek olan "Yves Saint Laurent+Holston: Fashioning the 70's" sergisini ziyaret ettim. Sergi, çoğunlukla haute couture yapan YSL ve Halston'ın benzer estetik anlayışının zayıf bir karşılaştırmasıydı. 
 
Bu serginin sorunu iki tasarımcının desenli pijamalarını yanyana koymaktı. Saint Laurent'in 1968'de Vietnam savaşı zamanlarında tasarladığı safari ceketi, Halston'ın 70'lerden süet montuyla karşılaştırılamaz bana göre.  
 
Saint Laurent safari ceketi, 1968 
Fotoğraf: FIT Museum 
 
Yönetici yardımcısı Patricia Mears ve asistan küratör Emma McClendon'ın hakkını yemeyelim, her ikisi de sanatçıların zaman çizelgesini izlemek ve vizyonlarının nerede farklılaştığını göstermeyi amaçlamışlar. Ama Halston'dan kabarık kolları olan bir gece kaftanının, YSL'den Çin şapkasıyla beraber giyilmiş olan ipek tunikle nasıl birbirine bağlandığını ve bir araya getirildiğini anlayamadım. 
 
Ama Lauren Bacall'dan Tina Chow'a kadar kimlerin Yves Saint Laurent kıyafetlerini bağışladığını görmek etkileyiciydi.  
 
Küratör ikili, serginin konseptini "Saint Laurent ve Halston'ın tarzlarını hayalperest, uyuşuk ve seksi 70'lerin kültürel manzarasıyla tekrardan yorumlamak" olarak tanımlıyorlar. 
 
Kırmızı boncuklu naylan gece kaftanı, 1977 yılı civarı 
Fotoğraf: FIT Museum 
 
Ama bunu Yves'in hazır giyim konseptine ve Halston gibi tasarımcıların şık işlerinden heyecan duymaya başlaması ve kendi haute couture siluetlerini ve konseptlerini hazır giyime dönüştürmesiyle açıklamak daha mantıklı olurdu. Fransız tasarımcıya 70 'ler ve 80'ler boyunca sahip olduğu gücü ve etkiyi kazandıran da buydu.
 

 

ETİKETLER: YVES SAİNT LAURENT , SUZY MENKES , PATRİCİA MEARS , EMMA MCCLENDON , MODA , DEFİLE , AMA HALSTON