13 Temmuz 2015

Gümüş Kürk

YAZI: SUZY MENKES

Paris Couture sezonunu Fendi'nin "haute fourrure" (kürk) koleksiyonu sonlandırırken koleksiyondaki montların gümüşi dokusu, suyun üzerine düşen Ay ışığını andırıyordu.  

15-07/13/_fen0066-1436431403.jpg

Fotoğraf: Indigital

Fendi'nin hazır giyim ve kürk tasarımcısı olarak 50. yılını bitiren Karl Lagerfeld, ilham olarak, "Ay'ı hayal ettim," diyor.    

Her ne kadar Karl'ın kendisi geçmişe bakmayı sevmese de Fendi'de kreatif direktör olarak geçirdiği bu sürenin uzunluğu olağandışı. Kendi markası için bile bu kadar uzun süre çalışan kimseyi tanımıyorum, üstelik Lagerfeld'in işine taşıdığı enerji ve heyecandan bahsetmiyorum bile. 

15-07/13/_fen0517-1436431667.jpg

Fotoğraf: InDigital

Fendi ailesi tam tekmil sahne arkasında toplanmıştı: Aile reisi anne Carla, Karl'la beraber çalışan ve mücevher tasarlayan yeğeni Silvia Venturini Fendi, Silvia'nın yükselen mücevher tasarımcısı kızı Delfina Delettrez. 

Ondan önce Lagerfeld, dikkat çeken renklerde ve havalı süslemelerle donatılmış en iyi kaliteden kürk kıyafetlerini sergiledi. Kürklerin zigzag kırpılması belden etek ucuna değin kıvrımlı bir açı yaratıyor, bu kesinlikle Lagerfeld'in güç gösterisi.  

Şekiller uzun, büyük ve bazen oval olarak değişirken kısa ceketlere kloş etekler eşlik ediyordu. Hepsi uzun çizmelerle beraber giyilmişti. Kalça kısmına kadar gelen dar parçalar yine dar pantolonlarla giyilmişti, bu sayede sportif bir görünüm yaratılmıştı.  

15-07/13/_fen0936.jpg

Fotoğraf: InDigital

Elbette, markayı 2001 yılında satın alan LMVH ailesi de Fendi ailesiyle beraber oradaydı. Karl'ın stüdyoyla çalışmasını öve öve bitiremeyen LMVH CEO'su Bernard Arnault tasarımcıyı kutladı. Aynı heyecan, CEO'nun eşi piyanist Hélène Mercier, kızı Delphine, oğlu Antoine ve onun partneri süpermodel Natalia Vodianova tarafından da paylaşılıyordu. Grubun merkezinde, 2 sene önce markada kaliteli, haute couture seviyesinde kürk koleksiyonu yaratılması için değişikliklere gidilmesini sağlayan Fendi'nin CEO'su Pietro Baccari bulunuyordu. 

Defilenin düzenlendiği Théâtre des Champs-Élysées'in kalabalık olması ve podyumda arka plan olarak kullanılan De Chirico tablosuna rağmen bu defile Ay ışığında yıkanan bir dağ kadar sessizdi. Basın mensupları onlar için düzenlenen bir standda otururken, bazıları sadece bu defile için başka ülkelerden gelmiş müşteriler güvenlik amacıyla birinci balkona oturtulmuştu. İnsanların kürk karşıtı yaklaşımları dikkate alınarak tiyatro güvenlik görevlileriyle donatılmıştı.   

15-07/13/_fen1109.jpg

Fotoğraf: InDigital

Ama defile hiç de meydan okuyan bir tonda değildi. Renklerin çoğu yumuşak tonlardaydı, şekiller ise son derece sadeydi, örneğin uzun düz bir mont Rusya'da keşfedilen ve sadece Fendi'ye özel olan bir teknikle sağlanmış gümüş rengiyle ışıldıyordu.  

Son derece asil bazı tüy ve işlemeler de bulunuyordu, özellikle de kıyafetlerin alt kısımlarında. Hele ki kar tanelerine benzeyen pullarla süslenmiş sımsıcak görünen bir mont, süsleme sanatına şiirsel bir dokunuş katmıştı. 

En çok gördüğümüz kürk, eşsiz yoğunluğu ve hafifliğiyle samur kürküydü. Öte yandan, vaşak, vizon ve Karakul kürkü de mevcuttu. 

15-07/13/_fen1109-1436772447.jpg

Fotoğraf: InDigital

İtalyan modaevi için çok cesur ve kürk adına çok büyük bir adım olan bu Paris defilesi, lüks dünyasında tarihi bir andı. Ama durmak bilmeyen Karl Lagerfeld için bu sadece Fendi'de geçirdiği yarım yüzyıl için hazırladığı basit bir moda etkinliğiydi.  

Fendi Sonbahar/Kış 2015 Couture Koleksiyonu

 

 

ETİKETLER: SUZY MENKES , NATALİA VODİANOVA , KARL LAGERFELD , FENDİ