25 Ocak 2016

Ermenegildo Zegna'da Üçüncü Boyut

YAZI: SUZY MENKES

Milano'daki Ermenegildo Zegna erkek giyim defilesini izlemek için Gildo Zegna'yla yanyana oturduğumuzda bana modanın "damarına" basacak türden bir şey söyledi. "Her şey işlemelerde bitiyor ve hepsi Lanificio'dan geliyor." dedi. Bu sözüyle, sadece kaşmir kazaklar üzerinde kar taneleri gibi duran pırıltılardan bahsetmiyordu, aynı zamanda İtalya'nın Biella dağlarında bulunan Zegna tarihi fabrikasına gönderme yapıyordu.   

Ermenegildo-Zegna-Suzy-Menkes-Vogue

Fotoğraf: Indigital

Markanın Kreatif Direktörü Stefano Pilati, koleksiyonunu "Couture'ün keskin yüzü" olarak tanımlıyor. Bana göre ise bu koleksiyon, tasarımcısının uzmanlığı ile hayal gücünün başarılı bir birleşimi. "Keskin yüzle" gönderme yaptığı işlemeler bence koleksiyona elle tutulur bir üçüncü boyut kazandırmış. 

Pilati bir daha kadın kıyafeti tasarlamaya yanaşır mı? Çünkü erkek giyiminde bir şeylerin peşinde olduğu belli: "normal" kıyafetlere zenginlik ve derinlik kazandırmak.   

Ermenegildo-Zegna-Suzy-Menkes-Vogue

Fotoğraf: Indigital 

İşlemelerin çoğu, hemen göze çarpmıyordu. En gözle görülür süslemeler kazakların üzerindeydi. Soluk renkli kazakların üzerinde bol bol kristal boncuk görebilirdiniz. Her cinsiyete de eşit derecede hitap eden tasarımlardı. Zegna'nın bağıran kıyafetler tasarlamak yerine var olan potansiyeli ortaya çıkaran tarzını, boncukların göze çarpmayan bir şekilde işlenmiş olmasından bile anlayabilirsiniz. 

Jakar en çok kullanılan efektlerden biriydi. Her iki cinsiyet için de şık bulduğum, yoğun ve girift bir şekilde dokunmuş kumaşlar... Pilati, jakar deseni yakalı pelerin bir cekette kullanarak çok daha etkileyici hale getirmişti. Bu ceketin kendisi de Pilati'nin pelerine kazandırdığı modern yorum olarak değerlendirilebilir. Bu yolla, pelerini her iki cinsiyet için uygun bir giysi haline getirmişti. Aynısını, yer yer farklı desenlere sahip, denizci tarzı bir kaban için de söyleyebilirim. Özellikle erkekler için tasarlanmış gibi durmuyordu.   

Ermenegildo-Zegna-Suzy-Menkes-Vogue

Fotoğraf: Indigital

Zegna defilesi, son zamanlarda cinsiyetlerin birbirine karışmasıyla ilgili yazdığım yazıların bir kanıtı gibiydi, ama elbette çok daha asil ve lüks bir kanıt... Buradaki anahtar kelimemiz "dokunsal". Kumaşların dokusu o kadar ilgi çekiciydi ki erkek ve kadın giyimi arasında bir köprü görevi gördüklerini söyleyebilirim. 

Ermenegildo-Zegna-Suzy-Menkes-Vogue

Fotoğraf: Indigital 

Pilati defilenin sonunda izleyiciye el salladı, üstünde yumuşak bir pantolon, soyut desenlere sahip ipek bir üst vardı. Tıpkı koleksiyon gibi, asil ve moderndi ama gerçek yaşamla bağını koparmamıştı. 

Erkek couture'üne Zegna'nın kattığı yorumu beğendim. Zengin bir erkek giyim koleksiyonuydu. Pilati'nin vazgeçtiği kardeş marka Agnona'da ise işler pek iyi gitmiyor. Agnona'nın da kadınlar için daha yumuşak jakar ceketler, pelerinler, kabanlar ve işlemeli kazaklar üretmesini öneririm.   

Çeviri: Kardelen Berfin Kobyaoğlu 

 

ETİKETLER: SUZY MENKES , ZEGNA , ERMENEGİLDO ZEGNA , STEFANO PİLATİ