04 Mayıs 2015

Armani'nin Hollywood Ordusu

YAZI: SUZY MENKES

Ancak hayallerde görülebilecek bir ön sıraydı: Cate Blanchett ve Glenn Close beyaz takım elbiseleri içinde parıldıyor, Leonardo DiCaprio sakalları ardında gizleniyor, Tina Turner çılgıncasına alkış tutuyor, Hillary Swank ince bacaklarını sergilercesine bacak bacak üstüne atıyor, Lauren Hutton aralık dişleriyle gülümsüyor  ve sonsuza kadar seks sembolü Sophia Loren, 80 yaşında bile hayatın cıvıl cıvıl olabileceğini bize kanıtlıyor. 
 
Cate Blanchett ve Giorgio Armani 
Fotoğraf: Giorgio Armani 
 
81 yaşına yaklaşan Giorgio Armani, moda evinin 40. yaşını kutlarken bütün Hollywood'u 10 yıllık Armani Privé koleksiyonunun yeniden yorumlanışını ve eski bir tahıl fabrikasından dönüştürdüğü yeni Silos binasını görmeleri için Milano'ya taşıdı. O eski fabrika şimdi, markanın cesur erkeksilikten hülyalı asalete kadar bunca sene yarattığı birçok tarzı yansıtan 4 katlı bir bina olmuş.  
 
Sophia Loren ve Roberta Armani 
Fotoğraf: Giorgio Armani 
 
Cate Blanchett,  gecenin sonunda uzun süre ayakta alkışlanan tasarımcıyı kastederek "Onun hatrı için gelmek zorundaydım" diyor. 
Cate'le konuşmamdan önce 10 farklı defile temasını izledik, etnik tarzdan Çin etkisi tarzına kadar birçok farklı tema yoğun desenler ve renklerle dijital olarak podyuma yansıtıldı. 
 
Armani, o gün erken saatlerde Silos binasını konuklarına açtığında "Ben çok duygusalımdır, bu bina 40 yıllık geçmişin bir yansıması oldu ve bu bana beraber çalıştığım bütün insanları hatırlatıyor," dedi.  
 
Giorgio beni, sadece taş ve camdan oluşan binasının önünde karşıladığında her zamanki gibi gözüküyordu: denizci tarzı spor giyimi üst tarafta gümüş rengi saçları, alt tarafta da beyaz sneaker'larıyla aydınlanmıştı sanki.  
 
Bay Armani, Suzy Menkes'i eski bir tahıl fabrikasından dönüştürdüğü yeni 4 katlı binasında bir tura çıkardı.   
 
Daha sonra bana 4 katı da beraber gezme inceliğini gösterdi, o özel, sessiz Armani asaletini bana gösterdi. Gezintimiz, markanın ilk zamanlarında tasarladığı ve kendi imzası haline gelmiş bej günlük giyim kıyafetleriyle başladı, bu kıyafetler iş hayatında pantolon takımlarına hapsedilmiş kadınların seksist ayrımcılığa bir son vermesini sağlamıştı. Daha sonra Hollywood tarafından giyilen ihtişamlı gece elbiselerinin arasında gezdik. Bu şekilde 13 farklı kategori, yıllara göre değil İtalyan ustanın uzun kariyerinden farklı farklı birçok parçayı beraber sergileyerek oluşturulmuştu. 
 
Daha sonra, Tadao Ando tarafında tasarlanmış orijinal Armani binasının önünden geçerken "Neredeyse 81 yaşına geldim, ve bütün hayatımı buna adadım ben." dedi. 
 
Armani'nin renovasyon için 50 milyon Euro harcadığını belirttiği yeni Silos binasında, moda sergileri, kıyafetlerin yakından incelenebildiği dijital bir alan ve Milano'daki çalışanları için  geniş bir ofis bulunuyor. 
 
Armani Silos'un içi. 
 
"Adını 'Silos' (silo) koydum çünkü bu binada eskiden gıda depolanırmış ki bu da hayati anlamda çok önemli," diyerek devam ediyor, "Kıyafetler de hayat için en az yediğimiz yemek kadar önemli." 
 
Tam da gıda üzerine odaklanan bir etkinlik olan Expo'nun arifesinde açılan bu bina, Milano'nun önemli binalarından biri haline gelecek. Bir kafesi ve mağazası da bulunan binanın yerli ve yabancı turistlerle dolup taşacağı kesin. Belediyeyle yapılan bir anlaşmaya göre de binanın bir kısmı kültürel ve sanatsal sergilere ev sahipliği yapacak. 
 
"Milano daha önce hiç sahip olmadığı bir alana sahip şimdi," diyor "Herkes gelebilir. Kıyafetler benim ama bina insanlara hediyem."  
 
Tasarımcı bırakacağı tarihsel mirası şimdiden planlıyor gibi gözüküyor, gerçi 80'lerden çok fazla parça da yok. En eski parçalardan bir tanesi, 1980 baharında Richard Gere'in "American Gigolo" filminde giyerek Armani'yi Hollywood'a sokan ceket ve pantolon takımı. Hatta 1978'de bile Diane Keaton Annie Hall'daki performansı için Oscar'ını alırken Armani bir ceket giyiyordu. Ayrıca sergide Sharon Stone'un Casino'daki rolü için aday gösterildiği 1996 Oscar töreninde giydiği yerleri süpüren gece elbisesi de bulunuyor.  
 
Binada kutlama için düzenlenen moda defilesinden bir an. 
 
Daha fazla içerik ve bağlam görmek isterdim, çünkü Armani'nin zamanında Gianni Versace'nin gösterişiyle veya Tom Ford'un Gucci'sinin seksiliğiyle, Miuccia Prada'nın kasıtlı çirkin estetiğiyle hem sözlü hem de tasarımları vasıtasıyla bir savaşa girdiğini biliyorum.  
 
Ama Armani'nin her şeyi kendi yolundan yapmasını da takdir ediyor, sadece tarzı değil ama aynı zamanda işçiliğinin özünü vurgulması övgüyü hak ediyor. 
 
Tasarımcı, üçüncü kattaki pırıl pırıl elbiseler üzerindeki işçiliği gösterirken," 'Made in China' etiketi başka, 'Made in Italy' etiketiyse bambaşka bir şeydir"diyor. 
 
Tasarımcıya 600 kıyafetten birini gösterip hakkında soru sorsanız hemen o parçanın altında yatan hikayeyi hatırlayıp size anlatmaya başlar.  
 
Lauren Hutton ve Giorgio Armani, Silos'un kapısında poz veriyor.  
Fotoğraf: Giorgio Armani 
 
Hiç pişmanlığı var mı peki? 
 
"Sadece artık benimle olmayan insanlar için" diyor Armani, dolaylı olarak çok sevdiği ve her akşam beraber yemek yediği annesini; ve hem iş hayatında hem de özel hayatında partneri olan Sergio Galeotti'yi kast ediyor. 
 
Eylülde bir de Armani'yle ilgili bütün hayatını kapsayan bir biyografi kitabı çıkacak. 
 
Bu arada, yıldızlarla dolu bu geceyi uzun süredir beklemekte miydi? 
 
Milano'nun maestro'su ve dünyanın ünlü moda ikonu,"Şu anda evimde kedim Angel'la beraber olmayı yeğlerim" diyor.
 
 
Çeviri: Kardelen Berfin Kobyaoğlu 
 

 

İlgili Başlıklar