23 Kasım 2010

Anıl Durutan

Anıl DurutanAnıl Durutan ekonomi okuyup modaya yöneliyor. Moda PR (Halkla İlişkiler) alanında dünyanın en önemli şirketlerinden biri için Milano'da çalışıyor. Gözü İsveç markalarında, biriktirdiği fikirler ise blogunda.

Bankadan modaya geçmeye karar verme sürecini anlatır mısın?
Bilkent İktisat mezunuyum. Çok severek ve isteyerek okumama rağmen mezun olunca bir bankada, ya da finans, işletme alanlarında çalışma fikri pek hoşuma gitmedi açıkçası. Küçüklükten beri tasarım, moda ve mimari konularına meraklıyım. New York'ta Fashion Institute of Technology'deki Fashion Marketing ve Merchandising bölümüne gitmeye karar verdim. Daha sonra biraz da Avrupa modası hakkında bilgi sahibi olmak için Milano'da Istituto Marangoni'de Fashion Promotion masterı yaptım. Amacım moda endüstrisini 360° tanımaktı. Böylece perakende, pazarlama, halka ilişkiler, imaj yönetimi, vitrin tasarımı konularında bilgi sahibi oldum.

Modanın geniş yelpazesi içinde neden PR?
Aslında biraz tesadüf oldu. PR alanında çalışmak hiç aklımda yokken, şu an çalıştığım ajanstan altı aylık bir staj teklifi aldım ve beş senedir de buradayım.

Karla Otto'da neler yapıyorsun? Hangi markalardan sorumlusun?
Şu anda yeni medya projelerinden sorumluyum. Web siteleri ve bloglarla olan ilişkileri yönetiyorum.

PR işinin zevkli ve yorucu yanları neler?
Önemli defilelerin backstagelerinde çalışmak sanırım bu işin en zevkli yanlarından. Toplamda 15 dakika süren bir etkinliğin sıfır hatayla geçmesi için haftalarca çalışmak yorucu ama bir o kadar da keyif verici.

Kimin PR'ını yapmak isterdin?
Şu anda İsveç markalarıyla kafayı bozmuş durumdayım. Her 'Designed in Stockholm' etiketli ürünü almak istiyorum. Ama bir tane seçmem gerekirse, en çok Fifth Avenue Shoe Repair ile çalışmak isterdim. Minimalist ama bir o kadar da avantgarde bir çizgiye sahipler. Volümleri, tekno ve doğal kumaşları ustalıkla bir araya getirmeleri ve tabii ki imajları çok hoşuma gidiyor.

PR sayesinde sence başarıya ulaşmış bir örnek?
H&M'in Karl Lagerfeld'le başlattığı ve şimdi de Lanvin'le devam ettirdiği tasarımcı koleksiyonları bence günümüz modasındaki en önemli PR ve pazarlama başarılarından. Bütün moda dünyası aylar öncesinden konuşmaya başlıyor, kim olacak diye tahminler yürütülüyor, bloglar ilk 'resmi' fotoğrafları, videoları yayınlamak için birbirleriyle yarışıyor... Müthiş bir başarı.

Dünyada daha fazla ilgi çekmesi gereken Türk markası var mı?
Bahar Korçan'ın tasarımlarını çok beğeniyorum. Türkiye'de gördüğü ilgiyi Avrupa'da da görmesini çok isterim. Türk tasarımcıların son yıllarda dünya modasında söz sahibi olma sırasının gelmiş olması çok sevindirici hepimiz için. Ümit Benan'ın da özellikle İtalya'dan başlayarak giderek büyüyen başarısı güzel gelişmelerden.

Bize enteresan bir meslek anını anlatır mısın?
Amatör fotoğrafçılık yapıyorum, fotoğraflarımı ve diğer bulduğum ilginç tasarım ve moda ürünlerini kendi blogumda yayınlıyorum (coolstuffaround.net, anildurutan.com, anildurutan.tumblr.com). Bunları gören eskiden beraber çalıştığım bir arkadaşım beni backstage fotoğrafçısı olarak Etro defilesine çağırdı. Tamamen amatörce ilgilendiğim bir hobimin ilgi çekmesi ve takdir görmesi çok hoşuma gitti.

- Melis Pekand

İlgili Başlıklar