26 Nisan 2016

#CNILux: Donatella Versace Sosyal Medyanın Hızına Ayak Uyduruyor

YAZI: SUZY MENKES

donatella-versace-suzy-menkes-cnilux-vogue-korea

Gian Giacomo Ferraris, Donatella'nın son zamanlarda ne kadar iyi bir sosyal medya kullanıcısı haline geldiğini anlattı. 

Görüp almak* ya da almamak, işte bütün mesele bu... 2015'ten beri lüks endüstrisinde ağızlardan düşmeyen konu, "gör ve al" stratejisiydi. Bu senenin başında, Tom Ford ve Burberry gibi markaların "gör ve al" stratejisine geçtiklerinin haberlerini okuduk ama Versace Versus markası bu stratejiyi tam üç yıldır izliyor.  

Versace'nin CEO'su Gian Giacomo Ferraris, Suzy Menkes'e, " 'Gör ve al' modeline yıllar önce geçmiştik zaten, elbette birçok avantajı var ama o zamanlar, bizim için riskli bir hareketti," diyor, "Bu fikrin ilk aklımıza geldiği zamanı hatırlıyorum. Bayan Donatella'nın kendisi de her şeyin hemen olmasını ister, bu yüzden yeni bir satın alma modeli oluşturmak istemişti. Müşterilerimiz genç. Onlar bir şeyi elde etmek için 6 ay beklemek istemeyen Y Kuşağı'na mensuplar. Bunun için biz de ana markanın satış prosedürleriden daha farklı olan özel bir iş modeli geliştirdik. Böyle bir sistemi yürütebilmek için tedarik zincirini ve dağıtım kanallarını önceden ayarlamak zorundasınız çünkü defileden önce her şeyi satın alıp hazır etmelisiniz." 

donatella-versace-suzy-menkes-cnilux-vogue-korea

Donatella Versace, modanın hızına uyum sağlıyor. 

Fotoğraf: Indigital 

Aldıkları risk, iyi sonuçlar verdi ve diğer markaların da izinden gidebileceği bir örnek haline geldiler. Ferraris, Versus markasının geçen sene 37 milyon Euro kar yaptığını söylüyor. Son iki yılda üç haneli oranlarda büyüme yaşadıklarını da belirtiyor.   

Ama "Gör ve al" stratejisi, markadaki son gelişme değil. Bu ayın başında, Kreatif Direktör Anthony Vacarello'nun modaevinden ayrılışı büyük ses getirmişti. Ferraris bu konuyla ilgili, kreatif direktör pozisyonunda  kim olursa olsun markanın stil kodlarının Donatella Versace sayesinde hiç değişmediğini söylüyor. 

"Donatella'yı bıraksanız haftanın yedi günü çalışır. İşine bağımlıdır. Markanın adeta vücut bulmuş halidir ve büyük bir yaratıcı güce sahiptir. Trendleri önceden sezebilir ve zaten, kendisi de trendler oluşturur," diyor Ferraris ve devam ediyor, "Tasarımcıların yeteneği kuşkusuz var, ama onlar Donatella'nın sanatsal yönetimi altında çalışırlar. Keşke böyle şeyler yaşamasaydık ama Donatella her zaman Amerika'dan, Afrikada'dan Kore'den tasarımcılar bulur. Bu sefer de iyi bir tasarımcı seçeceğini düşünüyorum." Ferraris, Vacarello'nun yerine şimdilik iki farklı tasarımcı getireceklerini, birinin kadın giyimiyle diğerinin erkek giyimiyle ilgileneceğini söyledi. Bu tasarımcılar, halihazırda modaevinde olan ve Anthony'le beraber çalışmış tasarımcılarmış.   

donatella-versace-suzy-menkes-cnilux-vogue-korea

2016-17 Sonbahar/Kış Versus koleksiyonu, "gör ve al" sistemiyle satışa sunuldu.  

Kreatif direktörlerden konuştuktan sonra, Ferraris, Donatella'nın sosyal medyaya verdiği emekten de bahsetti. "Marka olarak sosyal medyadaki her platformda varız ama Donatella'nın ayrıyeten kişisel hesabı da var, bu yolla kendisinin her duruma nasıl yaklaştığını gösterebiliyor," diyor. Donatella Versace, Instagram'ın kurucusu Kevin Systrom'la tanışmak için Silikon Vadi'ye kadar gitmiş ve bu platformu nasıl kullanması gerektiğini en ince detayına kadar öğrenmiş. "Kendisi, doğrudan iletişim kurmaya son derece istekli. Bu tür sosyal medya platformları, hayranlarla ilişkiler geliştirmek için çok faydalı. İnsanlar, bir kreatif direktör olarak onun neler yaptığını öğrenmek istiyorlar ama bir yandan da, bir eş, anne, kızkardeş olarak gerçek hayatta nasıl biri olduğunu da merak ediyorlar. Bu iletişimi doğrudan kendisi kurmak istiyor."  

Yazı: Scarlett Conlon

 

 

 

ETİKETLER: SUZY MENKES , DONATELLA VERSACE , VERSUS VERSACE , VERSACE , ANTHONY VACCARELLO