LIVING
LIVING

10 Şubat 2021

Aynalar Artan Popülerliğini Neye Borçlu?

YAZI: DİLRUBA KARAKÖSE

Vogue
Fotoğraf: Francois Halard, Vogue, Ekim 2006

Evinizin için bir mobilya alışverişi yaptığınızı düşünün. Alacaklar listenizde ilk sıralarda yer alan şey, muhtemelen şık bir ayna olacaktır. Şık diyorum çünkü artık sadece kendimizi görmek gibi standart bir amaca hizmet etmiyorlar. Hem evin atmosferine havalı bir şekilde katkıda bulunabiliyor hem de çağımızın hastalığı sayılabilecek “mirror selfie” trendine ön ayak oluyorlar.

Mobilya ve dekorasyon markası CB2, geçtiğimiz yıl en çok aranan ev eşyasının aynalar olduğunu ortaya koymuş. Peki neden bu büyük patlamayı 2020’de yaşamış olabilir. Cevap aslında neredeyse bir yıldır içinde bulunduğumuz durumda saklı. Evlerde o kadar çok vakit geçirmemiz gerekti ki, sosyal medyada paylaşacak şeylerin sayısı da buna bağlı olarak azaldı. Haliyle en büyük eğlencelerden biri ayna selfie’leri oldu. Belki dışarda giyilemeyen bir parçayı bu şekilde değerlendirmek, belki de cilt bakım rutinini paylaşabilmek… Amaç ne olursa olsun, aynaların artan popülerliği bununla doğru orantılı.

Ayna
@trinekjaer_

Bir de işin dekorasyon kısmı var elbette. Buna göre trend olan düz çerçeveli klasik duvar aynaları değil. Aksine estetik duruşu olan dekoratif versiyonları ön planda. Burada şöyle bir püf noktası da son derece işe yarayabilir. Eğer evinizin herhangi bir odasında size çok boş gelen bir duvar varsa, antika ya da eksantrik görünümlü aynalarla doldurabilir, bir alanı daha parlak hale getirmek istiyorsanız da bu tarz aynaları pencerenin karşısına asabilirsiniz.

ETİKETLER: AYNA , DEKORASYON , İÇ MEKAN TASARIMI