01 Ekim 2016

Dior'dan Sahip Olmanız Gereken 5 Parça

EDİTÖR: İNAN KIRDEMİR

İlkbahar/Yaz 2017 defilesiyle Dior'un tarihinde bir ilk gerçekleşti ve markanın kreatif direktörlük koltuğuna bir kadın oturdu: Maria Grazia Chiuri. Maria Grazia'yı yıllardır Valentino'da Pierpaolo Piccioli ile yarattığı masalsı ve feminen tasarımlardan yakınen tanıyoruz. Dior transferiyle birlikte Valentino'daki görevini bırakan Maria Grazia'nın, Dior için sunduğu açılış koleksiyonunda bir kadın olarak kadınlar için tasarladığını söyleyebiliriz. "Hepimiz feminist olmalıyız!" sloganıyla yola çıkan kreatif direktör, baskılı tişörtleriyle belki de Dior'un ihtişamlı Parizyen sarayının kapılarını ilk kez genç nesillere açtı. 

DiorFotoğraf: Indigital

Bu radikal geçişi en çok eleştiren isimlerden biri Suzy Menkes oldu. Moda tribününden yükselen sesler ise Maria Grazia imzalı Dior koleksiyonunun Valentino'ya benzemesinden dem vurdu. Tüm olumsuz eleştirilere rağmen, Maria Grazia'nın yeni Dior'u güçlü duruşuyla bambaşka bir dönemin habercisi. Tek bir kadın tipi yok, tek bir Dior da olmayabilir. Dior'un sadece Christian Dior'dan ibaret olmadığını hatırlamamız gerekir. Mösyö Dior bile kendi markasında yalnızca 10 yıl geçirdi. Maria Grazia'nın da bu konudaki düşünceleri gayet net: "Dior'un DNA'sında birçok kreatif direktörün kodu var. Ben bu farklı kodları ve imzaları kendi vizyonumla süzüp, sunacağım, bi nevi küratör gibi." 

ETİKETLER: MARİA GRAZİA CHİURİ , CHRİSTİAN DİOR , DİOR , PARİS MODA HAFTASI , FEMİNİZM