MODA

09 Mart 2017

Couture Balenciaga’ya Geri Döndü

YAZI: SUZY MENKES

Balenciaga’da haute couture, Cristóbal moda evini bizzat kapattıktan neredeyse yarım yüzyıl sonra yeniden podyumda. Kreatif direktör Demna Gvasalia’nın, ‘Balenciaga’ yazılı dev bir halı üzerinde görücüye çıkarttığı son dokuz kıyafetin kökleri, 1972’de hayatını kaybeden İspanya doğumlu soylu tasarımcının mirası olan görkeme dayanıyor.

 17-03/08/1-1488983416.jpg

Balenciaga Sonbahar/Kış 2017 Fotoğraf: Indigital

Moda yolculuğuna gösterişsiz, sokak stili kıyafetlerle (markanın adı dahi sadeliğe bir gönderme: Vetements Fransızca’da kıyafet demek) başlayan Demna, yüzünü bu kez Balenciaga mirasının ihtişamına çevirmiş.

 

Demna Gvasalia and Salma Hayek Pinault back stage at Balenciaga

A post shared by Suzy Menkes (@suzymenkesvogue) on

Demna bu dönüşümü, “100 yılın couture’a dönmek için iyi bir zaman olduğunu düşündüm. Bu büyük bir koleksiyona dönüşmeyecek veya couture haftalarında sergilenmeyecek, sipariş üzerine çalışacağız.” sözleriyle açıklıyor.

 

Demna Gvasalia talks backstage about the first COUTURE show for the house since Cristobal Balenciaga died.

A post shared by Suzy Menkes (@suzymenkesvogue) on

Tarihi bağlantılar, arkasına kocaman fiyonklar iliştirilmiş puantiyeli, tarlatanlı elbise, koyu pembe ve katmanlı tafta, dar ve siyah elbise ile sınırlı değildi. Şov, eski zaman modellerinin tavrını takınmış, kafaları dik, karınlar içeride sol omuzdan drapeli özel dikim paltolarla yürüyen kadınlarla açıldı.

17-03/08/2.jpg

Balenciaga Sonbahar/Kış 2017 Fotoğraf: Indigital

Tasarımcı bu duruş hakkında “Couture parçaların ne şekilde giyildiğini araştırırken, Cristóbal’in eski mood board’larında fotoğraflar buldum. Amacım o dönemin zarafetini geri getirmekti, couture parçaların giyiliş şeklinin altını çizmek, bir yandan da daha cool ve modern bir hava katmak.” dedi.

17-03/08/3-1488983566.jpg

Balenciaga Sonbahar/Kış 2017 Fotoğraf: Indigital

Demna’nın gözleriyle gördüğünü beyninin filtresinden geçirdikten sonra ortaya çıkanlar sıradışı. Balenciaga’yı varolan köklerden çıkan taze filizlerle güncelleyebilmesini sağlayan özellik de tam olarak bu.

17-03/08/4.jpg

Balenciaga Sonbahar/Kış 2017 Fotoğraf: Indigital

Canlı renklerin ortaya çıkışı ve her modelin devasa stadyumun en uzak köşesine geçmesi temponun değişeceğinin sinyalini verdi. Devamında gelen külotlu çoraplar (özellikle çimen yeşili olan) ve kesilmiş, pastel yelekler, Balenciaga’nın imajını Nicolas Ghesquière’in fütüristik döneminin başına götürdü.

17-03/08/5.jpg

Balenciaga Sonbahar/Kış 2017 Fotoğraf: Indigital

Demna aynı zamanda Cristóbal Balenciaga görünümünün parçası olan çiçeklerden de etkilenmişti; çiçek desenli eteği parlak renklerdeki büyük süeterlerle birleştirmesi desene modern bir his verdi.

17-03/08/6.jpgBalenciaga Sonbahar/Kış 2017 Fotoğraf: Indigital

Şov mükemmel değildi. Floral desenli mini elbiselerin altına giyilen parlak renkli külotlu çoraplar bütünlüğü bozuyordu. Yine de koleksiyonun titizlikle yaratılmış tiyatral etkisinin bir bütünlüğü vardı ve söz konusu etki şovun sonunda podyuma çıkan couture parçalar ile dramatik bir zirve yaptı. Balenciaga’nın sahibi Kering şirketinin CEO’su François-Henri Pinault, Demna’yı seçerek bir kumar oynamış olabilir ancak tasarımcı modanın en zor ikilemine yanıt bulmuş gibi görünüyor: yeni ve eski arasındaki dengeyi geleceğe yönelik kurmak.

 

Çeviren: Su Sonia Herring

ETİKETLER: BALENCİAGA