MODA
MODA

10 Nisan 2017

#CNILux: Jimmy Choo’da Yeni Yükseklikler

17-04/09/jimmychkapak.jpg

Jimmy Choo CEO’su Pierre Denis Oman’daki Condé Nast Uluslararası Lüks Konferansı’nda konuşuyor. Fotoğraf: Indigital

Jimmy Choo’nun son zamanlardaki başarıları ve kendi yönetimi altında ne yönde değiştiğini anlatan markanın CEO’su Pierre Denis, konuşmasına “Bilinçli lüks, kendi müşterinin bilincinde olmak demek -bir satışçı ve marka yöneticisi olarak duruma böyle bakıyorum.” cümlesiyle başladı.

“Lüks pazarı değişti, 20 yıl boyunca harika ölçüde büyüdük ve bu büyüme son beş yıldır duraklamaya geçti.” Peki, Jimmy Choo lüks sektörü yılda yalnızca yüzde üç-dört büyürken, sektörde görülmeyen bir hızda sürekli büyüyen ayakkabı pazarı hakkında ne düşünüyor? Dört ana odaktan bahsediyor: casual giyim trendi, erkek giyimin yükselişi, ve dijital dünyanın hakimiyeti.

Önce, casual giyim. “Kimse takım elbise giyip, kravat takmıyorsa ne yapacaksınız? Daha günlük seçeneklere yöneleceksiniz.” diyen Denis’in, kreatif direktör Sandra Choi ile geniş bir sneaker yelpazesine imza attığını unutmamak lazım. “Şu an Jimmy Choo’nun en çok satanlarının ikinci sırasında bir sneaker var. Hem kadınlar hem erkekler için sneakerler ve ayakkabılar, iş hayatlarının yüzde 30’unu kaplamış durumda.”

İkinci sırada erkek giyimin yükselişi var. Jimmy Choo, yeni nesil ayakkabı markalarının gelişiyle artan rekabete erkek giyimde büyümekle yanıt vermiş. "Lüks ayakkabı pazarının üçte birini oluşturan erkek giyim, kadın giyime kıyasla inanılmaz bir hızla büyüyor." diyen Denis, Oman ve Ortadoğu’yla ilgili “Erkek ayakkabılarının çok önemli olduğu bir bölgedeyiz. Alıcılara göre Ortadoğu, erkek alışverişçilerin en yüksek sayıda olduğu bölge.’”

Üçüncü olarak, nesiller arası geçiş -Denis buna “en büyük ve en önemli soru” diyor. Z Jenerasyonu’nun marka iletişimini tüketimi Jimmy Choo’nun pazarlama hakkındaki düşünceleri değiştiriyor, özellikle sosyal medya ve pazarlamanın dinamikleri genç nesil tarafından güncelleniyor.

Geliyoruz son noktaya: dijital dünyanın benimsenmesi, yoğunluğu ve hızı. “2010 yılında basılı reklamlar için yılda 10 kare fotoğraf üretiyorduk. Şimdi sosyal ağlarda yüzlerce imaj paylaşıyoruz. Ancak kimse sadece ayakkabı görmek istemiyor. İnsanlar bir yaşam tarzı görmek istiyor ve bu iyi bir şey böylece çantalar, parfümler ve aksesuarlar da işin içine girmiş oluyor.” sözlerini kullanan Denis, tüm bunların nasıl her kanaldan temsil edilen bir lüks mağaza deneyimiyle sonuçlandığını belirtiyor. Söylemesi yapmasından daha kolay bu konsepti Denis, Jimmy Choo’nun 2017’de aktif olarak üzerinde çalışılacak alanlardan biri olarak tanımlıyor.

“Bir zamanlar kontrol altında olan şeyler artık kontrolümüzden çıkıyor. Lüks sektöründe olup bitenin özeti bu.”

 

Çeviren: Su Sonia Herring

ETİKETLER: #CNILUX , JİMMY CHOO , CNI LUXURY KONFERANSI