15 Haziran 2017

Bir Pazarlama Dehası Olarak: Dolce & Gabbana

YAZI: İNAN KIRDEMİR

Melania Trump'ı giydirmekten büyük bir gurur ve şeref duyan tek yüksek moda markası Dolce & Gabbana olabilir. Hatta bunun için sayısız eleştiriye, protestoya maruz kalıp, binlerce müşteriyi dahi kaybetmeyi göze aldılar. Fakat Dolce & Gabbana iseniz, kriz yönetimi konusunda dahice pazarlama stratejileriniz var demektir. Nasıl mı? Hem Dolce & Gabbana tişörtü aldırıp, hem markayı boykot ettiğinizi sandırarak. 

Dolce & Gabbana

Fotoğraf: @dolcegabbana

Sosyal medyada çığ gibi büyüyen 'BoycottDolceGabbana' hashtag'ini anında bir Dolce & Gabbana sloganına dönüştüren Domenico ve Stefano, herkesi kendilerini boykot etmeye davet ediyorlar. Üstelik yalnızca 245 dolara. #BoycottDolceGabbana baskılı tişörtlerle, bir kriz anını daha zekice kurgulanmış bir mizah planıyla atlatan Dolce & Gabbana'nın bu tezatlığı, görünen o ki işe yarıyor. 

Dolce & Gabbana

Fotoğraf: @dolcegabbana

Tişörtlerin tanıtımı için kendi kendilerini protesto ettikleri bir kampanya filmi de hazırlayan Dolce & Gabbana'yı, Trump sempatisi bile uzun bir süre gözden düşüremeyecek. 

ETİKETLER: DOLCE & GABBANA , MELANİA TRUMP , #BOYCOTTDOLCEGABANA , TİŞÖRT