30 Aralık 2016

Yeni Yılı Hafif ve Mutlu Karşılayın

YAZI: DİLARA KOÇAK

yeni yıl

Fotoğraf: Getty Images Turkey

2016’nın son günü geldi bile. İyisiyle kötüsüyle, mutluluklarıyla üzüntüleriyle göz açıp kapayıncaya kadar geçti bir yıl. Yeni yılın hepimiz için çok güzel bir yıl olmasını diliyorum. Yeni yılı karşıladığınız ilk saatlerde sofranız ve masanız ne kadar hafif olursa siz de o kadar mutlu hissedersiniz diye düşünerek yeni yıl gecesi için dikkat etmeniz gereken 10 madde yazdım. Yeni yıl akşamına özel öneriler;

1. Yemek öncesi küçük bir ara öğün yapın

Akşamüstü saat 18.00 - 19.00 civarı küçük bir tost, 1 porsiyon meyve ve 10 fındık veya veya bitki çayı ile bir yulaflı kurabiye atıştırmak yeni yıl yemeğinde iştahınızı kontrol etmenizi kolaylaştıracaktır.  

2. Odak noktanız yemek olmasın

Yeni yıl masasında amacınız bedeninizden önce ruhunuzu doyurmak olsun. Bol bol sohbet edin ve yemeği odak olmaktan çıkartın.

3. Hafif atıştırmalıklar hazırlayın

Yeni yıl akşamı evdeyseniz sınırsız tüketebileceğiniz salatalık, biber, marul yaprağı, çiğ karnabahar, kabak, kereviz sapı gibi sebzeleri yağsız yoğurt veya hazırlayacağınız düşük kalorili soslarla birlikte masanın en güzel yerine koyun.

4. Yemeğe salatayla başlayın

Yılbaşı akşamı yemeğe mutlaka salata veya çorba ile başlayın. Araştırmalar yemeğe salata başlayanların toplamda %25 daha az kalori aldığını söylüyor..

5. Ana yemekte masum seçimler yapın

Ana yemek olarak, (kırmızı ete göre daha az yağ içerdikleri için) sofrada varsa hindi eti, yoksa tavuk veya balık daha iyi seçimlerdir.

6. Tatlılarınızı hafifletin

Korkmayın yeni yıla girerken tatlı yemeyin demeyeceğim, ama tatlıda da hafif seçimler yapmak mümkün. Eğer yılbaşı sofrasını siz hazırlıyorsanız,  tatlı olarak yağ içermeyen hafif meyve tatlıları veya sütlü tatlıları tercih edebilirsiniz.

7. Su içmeyi ihmal etmeyin

Özellikle alkol alacaksanız, ertesi sabah şiş uyanmamak için alkol    ile birlikte bol su tüketmek ve çok tuzlu yememek yararlı olacaktır.

8. Paylaşmayı deneyin

Dışarda yeni yıl akşamı geçirenler için en pratik yöntem paylaşmaktır. Unutmayın paylaştıkça kaloriler azalır, mutluluklar artar.

9. Kuruyemişlere dikkat edin

Kuruyemiş tabağı yılbaşı gecelerinin de vazgeçilmezleri arasındadır. Ama miktara dikkat etmekte fayda var. 15 badem , 15 fındık veya 3 cevizin yaklaşık 45-50 kalori olduğunu unutmayın.

10. Bol bol gülümseyin

Yeni yıla nasıl girerseniz bütün yıl öyle geçer derler. O zaman yeni yıl akşamında bol bol gülümseyin ve sevdiklerinize sarılın. Yeni yılında yüzünüzü hep güldürmesi dileğiyle…

Yılbaşı için Yufka Cipsi

ETİKETLER: 2017YILBAŞI