07 Şubat 2017

Sağlıklı Yaşam için 10 Adımda Su İçme Rehberi

YAZI: E. ŞEVVAL YÜRÜTEN

su içmek

Fotoğraf: @pinterest

Vücudunun vazgeçilmezi su, kalbe daha kolay kan pompalanmasına ve kan damarlarının kaslara ulaşmasına yardım ediyor. Kasların doğru düzgün çalışmasını sağlayan suya, vücudun fazlasıyla ihtiyacı oluyor. Ayrıca sonsuz yararı olan suyun, eksikliğinde de bir o kadar zararı oluyor. Dudaklarda, ciltte, saçlarda ve hatta gözlerde bile kuruluk yapıyor,bir yandan gözenekleri tıkıyor bu da sivilce ve kırmızı noktaya neden oluyor. Güzellik zararları dışında, susuz kalınca beyin fonksiyonları da tam verimle çalışmıyor ayrıca susuz kalınca kendinizi olduğunuzdan daha yorgun hissediyorsunuz. Bu yüzden su içme konusunu ihmal etmemeniz ve bu zorlu aktiviteyi alışkanlığa dönüştürmeniz için 10 adımdan oluşan su içme rehberi hazırladık. Bahara sağlıklı su içme disiplininiz ayrıca onun getirisi olan güzel cildinizle girin.

1. Hedef belirle

Başarıya ancak ve ancak bir amacınız olursa ulaşırsınız. Bu yüzden kendinize meydan okuyun ve kapasitenize uygun bir hedef belirleyin. İlk başta günlük ne kadar su tükettiğinizi hesaplayın ardından ne kadar su tüketmek istediğinize karar verin.

2. Susuzluğa kanmayın

İnsan vücudunun ihtiyacı su, kişiden kişiye, durumdan duruma hatta iklimden kıyafete birçok etmene bağlı değişiyor. Bu yüzden genel geçer yargılara güvenmeyin, gerekirse profesyonel danışmanlık alın. Bu süreçte en büyük yanılgı, sadece susadığınızda su içmenin vücudunuzun ihtiyacı olan suyu sağladığını düşünmek oluyor.

3. Su şişesinin önemi

Bu zorlu alışkanlık edinme sürecinizde, her daim yanınızda taşıdığınız şişeler en büyük dostunuz olacak. Bu yüzden su içme alışkanlığında yardımcınız için bütçenizi aşabilir hatta kendinizi şımartabilirsiniz. Su kaydınızı tutan yüksek teknolojili şişelerden, suyun derecesini ayarlayan akıllı şişelere su içme aktivitenizi farklı bir boyuta taşıyın.

4. Farklı su türevleri keşfedin

Vücudunuza su yalnızca içme suyu yoluyla girmiyor. Bilindik meyveler salatalık, greyfurt, karpuz vs bir yana tavuk gögsü, hamburger gibi şaşırtan protein grubu da vücuda su sağlıyor. Tabiki de işin eğlencesi smoothie’ler, meyve suları, spor içecekleri de vücuda ihtiyacı olan suyu sağlıyor.

5. Alternatif methodlara şans verin

Hindistan’ın antik çağdan gelen sağlık sistemi Ayurveda’ya başvurun. Alternatif tıp olan Ayurveda’ya göre ne yediğin/içtiğin kadar nasıl yaptığın da bir o kadar önemli. Yaklaşık 10 kuraldan oluşan sistemin ilk kuralı, nasıl yemek yerken oturuyorsan su içerken de aynı şekilde oturman olduğu. Adeta meditasyon gibi su içmeyi de derin bir yaklaşımla inceleyen Hint felsefesine güvenin.

6. Suyunuza farklı tatlar katın

Suyun tadından haz etmeyen ya da tadını sıkıcı bulanlar da yok değil. Onlara suyu sevdirmenin yolu da suya farklı tatlar eklemek. Limonlu ve tarçınlı suyun yararını bilmeyen yok, ama siz kendinize bununla sınırlamayın. Lavanta, turunçgil, kızıl meyveler ve daha birçok eğlenceli lezzeti suyunuza ekleyin.

7. Suyunuzu kendiniz arıtın

Musluk suyu çoğu bölgede içilmediği için hazır sular tek çaremiz. Daha ekonomik ve organik bir çözüm arıyorsanız su arıtma probleminiz için, kendi su arıtıcınızı satın alın. Soma adındaki çözülebilir su filtresi yalnızca suyunuzu arıtmıyor, ayrıca her satın alınan su arıtıcısıyla da suyun ulaşmadığı yerlere su temin ediyor.

8. Akıllı telefonlardan akıllı yardım

Teknolojisinin her derde deva olduğu enformasyon çağında tabiki de su içememe problemine de akıllı telefonlar çözüm buluyor. Daily Water ve Waterlogged gibi uygulamaları, su içme alışkanlığınızı takip ediyor. Bu uygulamalar, ne kadar içtiğinizi hesaplıyor, su içmenizi hatırlatıyor ve su çizelgenizi analiz ediyor.

9. Acının gücü

Baharatlı ve acı yemekler su içme probleminize kesin çözüm oluyor. Su içirme özelliği acının sonsuz faydasından yalnızca birisi, araştırmalara göre acı yemekler metabolizmanın hızlanmasını sağlıyor.

10. Beraber yeni alışkanlıklara

Sağlıklı yaşamın vazgeçilmezi suyla aranızı düzelttiyseniz, bir sonraki adım sağlık yaşam düşmanı asitli içecekleri hayatınızdan çıkarmak. Pizza, hamburger, makarna gibi bazı yemeklerin yanında asitli içeçek arıyorsanız da, gazlı veya mineralli suya şans verin. Susuzluğunuzu gidermek için ilk aklınıza gelen asitli içecekler yerine su olursa, kalorilere de elveda edebilirsiniz.

ETİKETLER: BAKIM , SAĞLIK , SU , SAĞLIKLI BESLENME , SAĞLIKLI YAŞAM