02 Eylül 2017

Eylül Ayında Hangi Sebze ve Meyveleri Tüketmeli?

YAZI: DİLARA KOÇAK

Eylül’ün bambaşka bir güzelliği vardır, doğanın döngüsünde yepyeni bir dönem, sonbaharın başlangıcı, sıcakların hafiflemesi, bir de eylül yağmurları başladı mı çoğumuz huzurlu günlerin tadını çıkarıyoruz. Eylül’ün getirdiği güzellikleri saymakla bitiremeyiz ama gelin bu ayın meyve ve sebzelerine bakalım:

Meyveler:

Şeftali, Mürdüm eriği, kavun, karpuz, incir, üzüm, kızılcık,

Sebzeler:

Kabak, patlıcan, soğan, semizotu, mantar, bamya, domates, salatalık, biber, mısır, pazı, barbunya, taze fasulye, kırmızı turp, börülce, havuç, fesleğen, biberiye, nane, tere, maydanoz, dereotu, reyhan

mürdüm eriği

Fotoğraf: Getty Images Turkey

Mürdüm Eriği

Erikte bulunan güçlü antioksidan bileşenler hücreleri serbest radikallerin tahribatına karşı koruyor. Antioksidan bileşenleri ile vücudu koruyan ve yüksek oranda C vitamini içeren erik hastalıklara karşı direncimizi arttırıyor. Erik aynı zamanda A, K ve B grubu vitaminleri ve sağlık için faydalı birçok mineral de içerir.  Texas Üniversitesi tarafından yapılan bir çalışmada sarı ve kırmızı kabuklu eriklerin yeşil eriğe oranla daha fazla antioksidan içerdiği belirlenmiş. Koyu renkli kabuklu erik yabanmersini kadar etkili bir antioksidan olarak görülüyor. Lif bakımından zengin erik kronik kabızlık çekenlere en çok önerilen meyveler arasındadır. 100 gram erik günlük besin lifi ihtiyacının %6’sını karşılar.

Nasıl Tüketelim?

Mürdüm eriğini ara öğünlerde meyve olarak tüketebileceğiniz gibi, sabah kahvaltılarında da yoğurt, tarçın, yulaf ve ceviz ile karıştırarak deneyebilirsiniz.

mürdüm eriği

Fotoğraf: Getty Images Turkey

Mantar

Yüksek su içeriği ve protein değeri ile kilo vermeye yardımcı olan mantar zayıflama diyetlerinde popülerliğini oldukça koruyor. Yaklaşık %90’ı sudur ve yüksek su ve lif içerdiği için kalorisi de düşüktür. Mantar çeşitlerine göre değişse de 100 gramında 3-6 gram arası protein içerir. B grubu vitaminleri, potasyum, bakır, magnezyum gibi mineralleri içerir.  American Society for Nutrition tarafından yayınlanan bir araştırma, beyaz mantarların, vücudun dokularını korumaya ve onarmaya çalıştığı ve  bağışıklık fonksiyonunu teşvik edebileceğini ortaya koydu.

Nasıl Tüketelim?

Mantarın en sevdiğim hali diyetteyken bile sınırsız tüketebileceğiniz mantar sote. Bol sebzelerle renklendirdiğiniz mantarı gönül rahatlığıyla ana öğünde tüketebilirsiniz. Büyük sofralarda içine biraz light kaşar peyniri ile fırınladığınız mantarın da tadı bir başka oluyor. Sabah kahvaltılarında mantarlı omleti de denemenizi tavsiye ederim. Kısacası nasıl olursa olsun, mevsimi geçmeden mantar sofralarınıza konsun. 

ETİKETLER: SAĞLIK , MEYVE , MEVSİM SEBZELERİ , MÜRDÜM ERİĞİ , MANTAR