01 Temmuz 2017

10 Maddede En Sağlıklı Mutfak

YAZI: DİLARA KOÇAK

‘Sağlık mutfakta başlar’ cümlesini sıkça duyduğunuzu biliyorum. Evet mutfaktaki sağlıklı seçimlerimiz, iyi yaşam yolculuğunda en sağlam adımlarımızı oluşturuyor çünkü mutfağınız değişirse, kilonuz, sağlığınız hatta hayatınız değişebiliyor.

Peki mutfakta neleri değiştirmeliyim dediğinizi duyar gibiyim, işte sizin için hazırladığım 10 basit öneri;

sağlıklı mutfak

Fotoğraf: Eric Boman, Vogue, April 2015

1. İşe önce mutfak detoksu ile başlayın.

Dolabınızdan eklenmiş yağ, şeker içeren besinleri çıkarın ve taze, sebze meyveler ile doldurun. Tüketmekten kaçındığınız besinleri evinize almayın. Bir alışveriş listesi yapın ve neye ihtiyacınız varsa marketten onları alın, böylece hem daha kontrollü olursunuz hem de israftan kaçınabilirsiniz.

2. Pişirirken yağda kızartma, kavurma yerine haşlama, fırında ızgara veya sulu ısıda pişirme yöntemlerini kullanmaya özen gösterin.

Izgaranızı sadece et, tavuk ve balık için değil, sebzeler için de kullanın (domates, biber, kabak, mantar, soğan ve diğer tüm sebzeler için deneyebilirsiniz. Sebze yemeği yaparken 1 kg sebzeye 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ koyun. Etli sebze yemeklerinde ise dışarıdan yağ ilavesi yapmanıza gerek yok, etin kendi yağı yeterli olacaktır.

3. Kurabiye ve keklerde şeker yerine kuru meyve, az miktarda pekmez veya evde yapılmış hurma şurubu kullanabilirsiniz.

Ev yapımı hurma şurubu tarifi için Dilara Koçak youtube kanalımı ziyaret edebilirsiniz.

4. Yemeklere lezzet vermek için sadece yağa ve sosa odaklanmak yerine sebzeler ve baharatlarla farklı tatlar yaratmaya çalışın.

Sosları ve çorbaları krema yerine sütle deneyebilirsiniz.

5. Meyvelerin suyunu değil, mümkünse kendisini tüketin.

Ama eğer katı meyve veya sebze sıkacağı kullanıyorsanız da çıkan posayı keklerin içine koyarak lif alımınızı arttırabilirsiniz.

6. Beyaz ekmek yerine tam buğday, tam çavdar gibi tam tane tahıllı ekmekleri, pirinç yerine bulgur tercih edin.

Tam tane tahılların içerdiği lif ve proteinler daha yüksektir. 3 yemek kaşığı bulgur 1 ince dilim ekmeğe eşittir.

7. Hamurlu ve yağlı tatlılar yerine meyveleri fırınlayın ya da kuru meyvelerle tatlı yapmayı deneyin.

Tarçın şeker ihtiyacını azaltır. Tatlılarınıza, meyvelerinizin, bitki çaylarına ve sütünüzün içine ekleyebilirsiniz.

8. Farklı besinlere mutfağınızda yer verin, chia tohumu, kinoa, karabuğday, pancar, avokado, hindistan cevizi yağı…

Daha önce kullanmadığınız besinlere mutfağınızda yer açın ve denemeye başlayın. Örneğin; yulaf, chia tohumu, yumurta beyazı ve kuru meyvelerle kendi müslinizi hazırlayabilirsiniz. Fındık ceviz, badem veya keten tohumu da ekleyebilirsiniz.

9. İçecek seçimlerinize özen gösterin. Yüksek şeker içeren içecekler yerine mutfağınızda ayran, maden suyu gibi sağlıklı içeceklere yer açın

10. Farklı yağ kaynaklarını dengeleyerek kullanmaya özen gösterin.

Zeytinyağı, avokado, Hindistan cevizi yağı, keten tohumu gibi yağ kaynağı besinleri gün içinde dengeleyerek tüketebilirsiniz.

ETİKETLER: DİLARA KOÇAK , SAĞLIK , MUTFAK , VOGUEGURME